November 8, 2009

Tuhan melindungi aku, syukur

Masa hari jumaat, pukul 4.00 petang, aku tengah nak ambil blanket patient dari dalam grobok. Pastu bila dah dapat blanket tu, tiba2 hati aku terdetik nak langkah setapak ke belakang. Tak tahula kenapa.. Tiba2..!! ada satu kayu yang panjang, siap dengan paku2 terjojol uh! jatuh dari atas gerobok. Benda alah tu tak kuat, sebab tu nak terjatuh. Aku terkejut sangat2 bila kayu tu tibe2 jer jatuh depan mata aku. Nasib baik la tak kene kepala aku ni weyh. :( Kalau tak menangis aku masuk wad seminggu... Dalam hati aku berkata "ALHAMDULILLAH..ALHAMDULILLAH.." 10 kali aku cakap x benti2. Menangis aku kalau betol2 terjadi kat aku, Nyayenye Ya Allah.. Syukur sangat2 kepada Tuhan yang melindungi aku. Aku hanya merancang, Tuhan yang menentukan segala-galanya termasukla nasib aku ni. Alhamdulillah..

Tiba2 aku terdetik, agaknya ada hikmah disebalik kejadian tu ke atas diriku. Sebenarnya, aku menangis sekejap bila benda tu jatuh depan aku. Sebab aku terkejut jer.. Dan aku takut, nyawa aku boleh ditarik bila2 masa jer.. Panjangkanla umur aku Ya Allah supaya dapat aku beramal kat dunia ni banyak2. Banyak benda yang aku nak buat sebenarnya.. InsyaALLAH..

korang tgok naseb bek muka budak ni tak kene ngan kayu tu :(

12 comments:

joegrimjow said...

naseb baik la kan
klu x
duk skali ngn patient dlm ward

kena buat sujud syuko tu

Cik Akma said...

ya Allah, syukur.
len kali hati2 eh dear :)

ubye said...

owh..
alhmdllh la x pe2..

cimon said...

perghh...

nasib baik tak kene...

syukur...(^v^)

(p/s: sedekah kat masjid dpt byk pahala)

sophie said...

laa,bhaya nye..nseb x kne..alhamdulillah.

YaYaINDIRA said...

syukur xpape..:)
best nye jd nurse....
yaya pown mau jd nurse tp xckop confident..hee..:)
so nk amik advice kt sis nurse kite bley??
kalo nk jd nurse kene credit brapew 'A' SPM???
sis apply kolej apew??best x??
yaya nk apply MAHSA COLLEGE kalo SPM taon dpan oke..:)
insya-allah...

need advice PLZ...thx...thx..:)

myra :) said...

wawhh. nasb bekk. wat takut jeaa :)hee

d|n said...

mungkin ade hikmah..
setiap bende yg blaku kt diri kite..huhu

mOhd irWAn said...

hari jumaat yg mulia...banyak manfaat..

farhana said...

joe - huhu

cik akma - thnx sis, I akan berhati-hati len kali

ubye - alhmdulillah :)

farhana said...

cimon - sedekah amal jariah eh

sophie - syukur sngt dear

yayaindira - dear u nk jd nurse? bole2.. haha.

better u amek under KPJ mcm i, sbb i rse yg pling termurah la di'antra kolej2 lain.. tpi better Register KKM.. lagi cerah masa depan.. KPJ byk cawangan smpai ke luar negeri, u boleh plih nk kje mne2, insyaALLAH diizinkan

p/s:dear 4 kedit for SPM include general sc taw

u bole jdi nurse, unless u x takut darah.. haha

farhana said...

myra - hehe

Din - semestinya ada hikmah dalm stiap kehidupan

irwan - itula pasal