October 4, 2012

Kerenah di paediatric ward

Assalamualaikum,

Ini cerita bukan rekaan semata-mata, tapi kalau nak tau inilah first time aku ketawa besar, gelak besar kat tempat kerja aku. Hari ini dalam sejarah! Wow haha.. :D Sekali sekala bolehla, bukannya selalu pun ketawa besar macam ni an... Kalau tak sebelum ni ashik tension jer time nak kerja.


Sebelum ni mood aku memang suwe giler kat wad, tapi hari ni lain gila perasaannya. Happy semacam. Hehe.. Sebab ada seorang doktor yang garang gila kat wad dia Annual Leave sampai 3 hari.Wooww 3 hari?? :D Perasaannya lain bila doktor garang ni annual leave sampai 3 hari.
heheh!


Ok faham2 la.. Tapi doktor yang lain bila aku follow diorang semuanya ok. Alhamdulillah..InsyaALLAH boleh follow doktor dan assist doktor buat kerja sampai pandai one day! Tapi cerita hari ini bukan sebab doktor garang tak datang kerja hari ini, cerita hari ini ialah mengenai cerita kelakar yang berlaku pada hari ini.


Ok start dengan patient bilik XX ni, doktor dah discharge kan dia hari ini. So doktor plan discharge after lunch. Sampai lah lunch dinner, patient dah makan, takde muntah, condition stable, diet dah tolerate and condition patient dah ok. Call la doktor untuk bagi pengesahan yang patient dah makan masa lunch hour. So lepas lunch boleh lah balik. Tekan nombor operator.


"Hello, boleh dapatkan no. doktor Ismail tak??"
"Boleh..sekejap yer."



Beberapa saat kemudian.. Telefon berbunyi

"Hello..ni doktor Ismail ke?? 
"Yer..."
"Hahh... doktor saya farhana dari paeds ward, nak inform yang pesakit damian dari bilik XX, diagnosed AGE, dia dah tolerated diet for lunch, tak muntah dan tak demam, boleh balik ke doktor?"
"Haa?? saya bukan doktor ismail, saya doktor elektrik..cik Ismail dari maintainance..haha"

Aku rasa macam kene tipu plak tadi! Operator ni aku suruh call doktor Ismail, bukannya cik Ismail dari maintainance tu.. haishh. Wrong communication betul. Kesimpulannya bukan salah aku, salah operator tu yang salah dengar. Huhu :D


Doktor elektrik katanya! Hahaha

Ok! Tepon operator balik..

"Kak..saya suruh dapatkan nombor doktor Ismail, bukannya Cik Ismail.."
"Lahh yeke, sorry dik salah dengarla akak ni..sekejap yer"

Ok..finally dapat pun cakap dengan doktor Ismail.. Malu la jugak, aku dah cakap dengan seriusnya pasal data-data pesakit tu kat dalam tepon tadi depan mentor aku, rupa-rupanya cakap dengan orang lain plak. Adeh..



As a conclusion, use SBAR yer cik misi. 

Thanks for reading my dear readers. :)

maaf nak menikmati milo ais sebentar. Bai!:)

1 comment:

cimon said...

Semangat seyhh...!!!

Hik3 (^_^)