October 26, 2011

Become SRN or Lecturer

Kadang2 aku rasa susah nak menjadi wanita yang sempurna di sisi Allah. Sebab banyak perkara yang kita tak jaga dengan sempurna.

Tapi hakikatnya, wanita ni senang masuk syurga
Juga senang masuk api neraka..itupun kalau kita melanggar perintah Allah dengan sewenang-wenangnya..

Serius, kalau aku tak jadi SRN, aku nak menuntut ilmu agama syariah.
Nak jadi penceramah.

Macam ustazah Baiyah tu.
(Maaf kalau salah eja)

Ahhh tak kesahlah kalau ramai orang nak ketawakan aku,
janji aku ada impian tersendiri.
Dia siapa nak ketawakan aku!
Bukannya aku buat salah

2 comments:

syakirahmn said...

cita cita nak jadi lecturer.
jadi lecturer ada lah satu karier yang ideal. sebabnya, jadi lecturer (pendidik) sangat sesuai untuk wanita, wanita yang mahu menjaga keluarganya, wanita yang boleh spend waktu untuk anak2 nya, wanita yang boleh mengisi masa terluangnya dengan majlis2 ilmu. sesuaiii sangat ;)

farhana said...

hmmm betol2..nnt da abes experience jdi staff nurse, nk smbung belajar jdi lecturer nurse la hoho