July 20, 2011

Saya dah reactive akaun FB semula

Salam kengkawan,

Semalam dengan jayanya, saya dah reactive akaun FB saya semula yang saya pernah deactive kan waktu dahulu. Sebab saya fikir ramai kawan2 lama saya dalam FB yang tak boleh ditinggalkan. Nak berhubung dengan mereka memang susah sebab takde no. fon jadi melalui FB jer ley berhubung.

Fikir panjang ni, nak reactive semula ke tidak? Nak ke tidak? Eventually I'm back for my old FB! And i will be silent person in FB. And malas nak fikir pasal hal lama tu. Biarlah dia dengan hal politik dia, saya malas nak masuk campur kalau pape hal sal dia. Iyerla, setiap orang ada hak bersuara takkan dia sorang jer nak bersuara. Kalau ko baca Blog aku pun aku tak kesah kalau ko terasa hati lebih, sebab aku lagi terasa hati lebih2x dengan ko. Aku malas nak bergaduh di sebabkan benda kecik ni, kita semua berpecah belah. Sebab hal politik, kita semua bermusuhan. Mana semangat kita semua sebagai rakyat Malaysia? Dah hilang begitu jer ke?

Ingatlah pergaduhan tak menjanjikan keamanan di dunia. Kalau kate dia tak adil dalam urusan pentadbiran negara. Itu biarlah, itu urusan antara dia dengan Allah biar dia yang tanggung sendiri kat akhirat kelak. Biar dia yang jawab! Kita tak payah nak jaga tepi kain orang. Jaga diri sendiri sudah. Janji hidup kita tak disusahkan oleh orang lain.

Engkau tak habis2 dengan hal politik kau. Satu jer aku nak cakap, engkau tak payah habiskan waktu kau dengan hal politik, habiskan waktu kau dengan Allah lagi bagus. Tak payah nak menunjuk sangat kepandaian kau dalam hal politik. Orang lain akan muak included me!

Aku benci nak cakap dengan orang2 yang terlebih pandai pasal hal politik ni, nanti dia akan membuli aku dengan kata2 dia. Iyer memang aku bodoh pasal hal politik tapi sekurang kurangnya aku tau mana yang baik dan mana yang buruk di mata ini. Jangan disebabkan politik kita nak bergaduh. Kalau Nabi masih hidup sekarang ni, mesti dia sedih. Sebab umat dia tak bersatu padu langsung!

Haaaa mula la tu, aku ni pantang kalau orang cabar aku. Aku tak suka bergaduh, aku lagi suka berdiam. Diam bukan diam diam kosong, tapi diam diam ubi berisi okey. Ada makna tu. Hehehehe

Hari ni aku kerja malam. Pengalaman pertamaku ni keje malam kat hospital. Apala agaknye ada kat hospital bila tiba waktu tengah malam nanti. Bila bulan menjelma pada waktu malam. Erkkkkkkkk pikir bukan2 pulak aku ni.

Anyway thanks for reading. Sorry kalau ada pengasaran ayat di sini. Assalamualaikum.

3 comments:

ceq mas said...

samalah kita.dari duk pikir dio sorg mmg x dak pekdah.ramai lagi kawan2 yg best dlm idup kita.biarkan dia dgn labu-labunya

farhana said...

thnx dear =)

cimon said...

hospital waktu malam?

erkk...sunyi arr...

nasib boleyy borak dgn nurse2 kat kaunter (^v^)

p/s: bagus kalo dpt nurse yg ramah - boleyy teman borak2 lpas makan ubat waktu malam (^_~)