September 19, 2010

Boleh ker pergi oversea?

Salam sejahtera,
Hai peeps..

Siang tadi aku baru balik dari UTM, sebab ada kenduri kawen di Dewan Alumni. Dah termasuk kali ke3 pegi sini dan aku sangat teruja bila tengok kawasan sekelilingnya yang sangat indah, suasana nya yang sangat best untuk belajar. Lagi2 suasana kampus sangat best! Tak macam kolej aku..[
HAISHH X HABIS2 MERUNGUT ;P]. Bestnye kalau kolej aku macam ni gak, ada tempat study yang indah, tempat bermain badminton, hostel yang kemas dan masjid yang indah.

Sebenarnye, aku baru habis belajar pasal gynaecology. termasukla subjek nursing. memang agak mencabar dan agak tough juga belajar dalam semester 3 ni. banyak benda kena belajar include obtetrics, paediatrics, dan haemopoetic system. Semuanya adalah berkaitan tentang pregnancy. So agak mencabar jugakla bila kene tahu pasal pelvic bone dan ibu mengandung. So aku sahut cabaran ini. Aku tahu pointer untuk sem 2 agak menurun dengan mendadak. So aku rasa aku nak belajar bersungguh-sungguh hingga nak study di overseas. MasyaAllah tak salah kalau kita ada impian tinggi kan.

InsyaAllah lepas pengalaman 3 tahun bekerja di hospital, nak sambung belajar di luar negara. Wahh bunyi agak tough! Tapi kena berusaha kalau nak sampai belajar di luar negara. Nurfarhanah berusahalah. Aku tahu aku lemah, jadi belajar la rajin2 demi family k. InsyaAllah, aku pilih university yang aku nak simpan cita-cita untuk menuntut ilmu. Iaitu University of South Australia. Tak tahu nak pilih apa sama ada in maternity, oncology, CTC, paediatrics and banyak lagi... Banyak cabang sebenarnya dalam nursing ni.

Aku tahu, angan2 kosong takde gunanya, jadi tanamkanlah azam yang tinggi dalam diriku dan jadikannya realiti ok.

University of South Australia

campusnye
bangganya aku kalau suatu hari nanti aku dapat bergambar di sini. Kalaula berpeluang belajar, gambar pertama yang aku nak ambik adalah di sini! Nampak tu UniSA
lawanyeee. MasyaALLAH.. nak pegi nak pegi!

Tapi tengok jela, campus aku da macam tempat rumah sewa orang asing, bilik pon sempit, almari baju pon kene share 2 orang, kawasan di hutan yanggg hmmmmm, facilities bus yang kadang2 terpaksa berhimpit-himpit kalau bas rosak tengah jalan raya, sampaikan ada yang sanggup naik teksi sebab kene berdiri dalam bas.. penat kene berdiri, meja belajar tak cukup, struktur tempat study yang tak best. hmmm banyak2 tapi apa yang aku boleh buat, hanya bersyukur.. sebab aku rasa aku sedang hidup susah di kolej ini. Namanya swasta, jadi services pon mestilah high gitu. Terima kasih kolej =)

-TAMAT-

7 comments:

cimon said...

sambung belajar overseas? azam yg bagusssSSS sgat!! study hard & pray hardest!!!

hehe (^v^)

sy pn nak smbg belajar kat overseas next year...if dpt jd lecturer (hopefully) !!

hehe (^v^)

p/s:lawa gilerr uni kat Australia tuh...sy pilih uni kat UK kot coz expertise to my study

p/s/s:lazerr nye ngutuk kolej sendiri...nak kene cili nih!!

hehe (^v^)

GoOd LuCk

farhana said...

wah kamo pon ada impian yg sama mcm sya
insyaAllah akan menjadi..
hehe

nk tny kmo ni umo bpe, asal mne dan sedng menuntut pelajrn apa?

mke pon x penh nmpk kmo ni..
mmg nk taula sbb awk pengomen setia blog sya
thnx sngt2 k =)

cimon said...

owhh...

sy nie da keje 3 tahun kat bank after grad...(umo-boleyy kira sendiri kan?)

skrg parents ddk Kuantan - dulu kitorang pernah ddk kat JB gak (8thn)

skrg nie...tgl lg 2 sem je nak grad my master deg (postgrad study)...if possible nak smb PHd next year kat UK (course economics)

hopefully dpt jd lecturer coz keje bank MEMANG teruk (T_T)...hmm...tp da rezki kan...nak buat camne...susah pulak tu nak msuk bank yang 'ini'

hmm...sy mmg bulat mcm panda tu jgak...hehehe (^v^) & takde FB (jujur)

p/s:sy mmg suke mengkomen (^v^)hehe

p/s/s:thanks sbb buat entry yg menarik utk dikomen

p/s/s/s:sy tak reti nak consult keje2 nursing nie...but if nak advise utk keje2 bank... DIPERSILAKAN

joegrimjow said...

sheffield bagus

joegrimjow said...

sheffield bagus

Fuz said...

lawa tulisan.

farhana said...

sheffield? haha

thnx, tulisn sya buruk sebenrnya dn sgt gemokk haha