April 11, 2009

Motor hilang..=.=

Sedihnya hari ni..dalam kire2 pukul 8 pagi tadi check2 motor kesayangan ayah dah hilang, motor honda tu, tahan lame weyh..sape ntah yang bahlul btol da curi.. Memang terkejut la motor yang da berapa tahun berkhidmat untuk family aku tu da hilang..heee Kalaula aku taw sape pencuri tu, dah sah sah..aku nak belasah, bagi abugett, tumbok, gigit, cekik2, sula..opsss terlebih suda..xp. huhu Cowi..marah punye pasal. Tapi memang naseb tak baik la hari ni. Takpe ayah aku redha jer..terpaksa la ayah beli motor baru..diorang tak tahu ker, motor yang diorang curi tu adalah kepunyaan PIT..abes la pencuri tu, kene tangkap kang ngan ayah aku baru taw..masuk jail! haha

Weyh geramnye hari ni, cipanzi monkey btol punya pencuri..!
so #2@*/.<>!$%#..;(


eeeeEEEE! gerem2...Aku masih dapat rasakan pencuri tu masih kat kawasan perumahan aku lol..Ade banyak juga berlaku kecurian kat kawasan ni. Masa hari tu pon ade juga jiran aku, baru jer beli motor, tibe2 dah lesap kene curi oleh orang Jahiliah, takde pendidikan dan takde ilmu pengetahuan..senang citer bodo la. huhu..orang jahiliah ni kan bodo dari pelbagai aspek..haha btol kan
*dalam pada nak pergi balai polis tuh sempat je aku amek gambar bangunan yang berhampiran..
bangunan ape ek yang aku tangkap ni..entah lupa! haha, BANGUNAN bank ISLAM kot.rasenye

Dalam perjalanan nak pegi balai polis tuh aku kene tengok2 kat sekeliling, mana la taw pencuri tu ada letak moto ayah aku merata-rata..
Kpd pencuri: "Tula blaja taknak tinggi2, pastu mencemarkan maruah keluarga..kesian aku tengok orang macam ni..ishk3..dah la kurang ilmu pastu jadi sampah masyarakat! tak berguna langsung..bunuh diri jerla..haha jaatnye aku! "

Tapi ape2 pon pagi tadi dalam pukul 9 lebih ayah aku da buat laporan polis..Tu yang penting kan? hehe..
"Ape yang penting! kerja sama...ape yang penting! kerja sama.." wah semangat nih..
haha..tak tahu nak cakap ape lagi dah..aku hanya boleh berdoa dan buat solat sunat seperti solat Istikharah..insyallah dapat semula motor tu..

"Ya Allah..kau bagilah kemalangan kat pencuri motor ayah aku tu..dan bagilah pengajarn kat pencuri bangsat tu..amin.."

Jahat tak jahat aku nak jugak doakan orang yang dah buat jahat tu, pastu tak reti nak mintak maaf balik..haishh sapela manusia bertuah yang dah curi motor ayah aku tu..


*N.P: kepada sesiapa yang menjumpai motor ayah aku..sila laporkan kepada polis dan korang bakal mendapat wang ganjaran 10, ooo ringgit..

>.<>
PSSS NOTA TAMBAHAN:

tape pencuri tape..aku ada pantun buatmu..haha

ada ubi ada keledek, ada hari bole makan..
eh bukan2 ni pantun makan..haha perut tengah lapar makan jer ingat..=p

hoho NI baru pantun betol:
dua tiga kucing berlari,
mana nak samakan kure2 berlari,
kalau aku ada kuasa magic
akan ku abugett ko..

mampuih kau!
ada lagi satu pantun baru aku teringat..

siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong lama2 mencuri..[patut r ko suke mencuri, ko suke bohong jerk kat orang lain eik]

>.<

31 comments:

[ a l i y a ] said...

uiks,ape pnye org la,tuh la,bahaya sekarang,kerja takde,jenayah berleluasa..erm,keadaan yang merunsingkan la dear..motor ape ekk??motor mcm gmbo di atas ke?perghhh,kelasss gitu...hehe

anna :) said...

cehh hampeh betol..
apa la nak jd dunia skrg ni.
pencuri dah b'lambak2 kat luar sana tu.
masuk jail baru taw.
haha. :P

DangoBunny said...

memang tak berkat la org yg hidup berbekalkan rezeki mencuri ni, sabar je la, farhana..

ishh, sedih tu, harta keluarga kn... :(

farhana said...

aliya
motor honda la syg..
ahaha mahal gyle weyh ayah i nak beli motor kat ats tu..nola bukan moto tu..
haha tipah tertipu..xD
jgn u salah sngka..
lagipon motor ayah i tu da takde sngt jual sekarng ni..
sebb tu syg gyle kat motor tu
hehe..

farhana said...

anna =)
dunia dah berubah zaman da maju la syg
tahu takpe..
kenape la pencuri zaman sekarang ni tak dikenakan hukuman berat skit..macam potong tangan ke..potong kaki ke..barula adil mcm kat negeri Arab tu kan..hehe
;(

farhana said...

Dango bunny
tula i tgh saba la ni..

huhu..

tahu takpe harta kluarga I Taw..
tapi tape nnt ayah i dpt insurans kurnia..
yeay! lega skit.. hehe :)

~cik manis~ said...

siannye sy n ayh dy :(

org skrg ni mmg pnjag tgn.
ntah ape2 la
grrr

.chocolatevanilla. said...

huhhh.
sian u xpa sabar ahhh.
gahh i pon pnah feel rase bnda kne cri kan.
mmg xhalal ahh sabar ahh dear

farhana said...

sedih aw sis manis..=.=
nak wat camne da rezeki pencuri tu dapat rezeki haram..taw arr nnt akibat die kat neraka

farhana said...

.chocolatevanilla.
a'ah naseb baik ade kawan2 caring mcm u yg slalu tenangkn ati i bile kesusahan..

♥♥me ~ cik sara said...

ish3..hape daa~
nk tlg abugett, fireball, kame hame haa jugak!

Hazatul Nabila said...

farhana,anda telah menjadi mangsa tag!

TovaZone said...

ada titipan surat kawan yang perlu direnungi, Salam dariku

farhana said...

sara
haha asal tak buat je yg lagi dasyat..
bikin die tornado..tak pon tsunami..
hohoho

farhana said...

hazatul nabila
tidak..i baru saja jadi mangsa kecurian moto..
haha..
nnt i buat k syg..^_^

farhana said...

TovaZone
nnt i singgah

mraa said...

huu.motor hilang gilerr ar..
saba je laa eerr.
dugaan dugaan..

a little less conversation said...

mmg sial je org curik moto 2..xpe2 nnti klau dh tangkap die..kasi tau eh..nk join blasah sama2..haha

farhana said...

mraa
motor hilang mmg gyler arr
tapi jgn orgnye yg gyle suda
bahaye2.. =p

farhana said...

a little....
sial dowh org yg curik moto tu!
less IQ..
ok nnt I gitaw u..
hohoho =P

atok said...

kalo agak2 x ckup abuget,gtao atok.
atok sdia mnambah.
haha

AyAres151 said...

kalu jmpa pencurik tu...ikat dia kat motor heret keliling kampong..

joegrimjow said...

agak nyampah r yg curi2 ni
tak bertamadun betoll

farhana said...

wah atok..tapi muka muda agi?
haha
ok2 nnt tlong i bagi perkhidmatan abugett..tak pon kuasa ultraman!
ching! xD

farhana said...

AyAres151
asal i tak terpikir idea mcm tu
bagus r..xD

farhana said...

joegrimjow
tau tape..;(

~Syaquost Eichizen~ said...

tu la.. lain kali motor tu, kalau dah parking.. awak pancitkan dulu tayar motor tu.. padan muke pencurik tu nak curik tak buleh.. hahaha..

><

bee said...

hee...btol ke dpt ganjaran tu..ah(mata duitan plak)..kekek..gurau jer..moga2 dpt pengajaran yeah!

farhana said...

syaquost
haha panda r tu..
asal aku x trpikir idea mcm tu =P
tapi pencuri zaman sekarang da maju r weyh..die tak payah angkut sendiri, die angkut guna lori..
cipanzi, babuntal punye pencuri
huhu >.<

farhana said...

bee
haha dgn izin tuhan
amin...

紅燒魚takesi said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社