February 26, 2009

AS tayang filem hina Islam

Memetik drpd suratkhabar semalam..25 Feb. Adalah sangat sedih aq..tergamak manusia jahil ni yang bernama Geert Wilders membuat filem yg menghina Islam..aku sangat2 sedih..:(( Aku x sanggup tengok Islam agama ku yg tercinta ini dihina oleh org2 kafir yg berhati bangkai ni..!

Sampaila skang aq ashik sedih coz ashik trpikirkan hal ni jer..ape yg aku boleh buat sebagai manusia biase? Hanyalah menyuarakan rasa bantah dan tak puas ati terhadap director filem ni. Tapi dyorang ade peduli ka? takde kan..tergamak kau manusia bodoh! [Geert Wilders]..I'm promise you will go to hell..with pray to Allah always..insyallah..

edited by farhana..[agak2 kene saman tak aq klo edit mcmni? x) ]


kau nampak penumbuk ni!? meh sini aku tumbok muke kau..manusia bengong..dush2! biar lebam biji mate mOo tu..haha!


Memetik drpd surat khabar semalam[hehe surat khbabar semalam aq citer ari ni coz x sempat nak citer semalam]

petikan 1:
'Filem kontroversi yang dihasilkan oleh Ahli Parlimen Belanda yang anti-Islam, Geert Wilders, bakal ditayangkan di Amerika Syarikat Khamis ini selepas senator Republikan, Jon Kyl, bersetuju menjadi hos menayangkan dokumentari menghina Islam itu'

petikan 2:
'Ahli perundangan Belanda itu dijemput ke bangunan Capitol untuk menayangkan filem selama 17 minit itu, Fitna, yang mengkritik al-Quran sebagai 'buku fasis' dan membandingkan Islam dengan Nazi.'

petikan 3:
'Wilders mempertahankan diri daripada tuduhan 'berat sebelah' berhubung desakan sendiri untuk bebas bersuara tetapi pada masa sama mahu al-Quran diharamkan.'

Masyallah..ape lagi aq nak dengar pun da x sanggup dah..apetah lagi nak bace dari suratkhabar harian ni..

petikan 4:
"Saya mahu al-Quran diharamkan. Di Belanda, kami mengharamkan Mein Kampf. Saya melihat perbandingan kedua-dua buku ini. Bukan hanya ia adalah ideologi pemerintahan satu parti politik tetapi kedua-duanya juga menghasut keganasan," katanya.

Astarfirullahhalazim..sedihnya aku..hari ni dan semalam merupakan hari sedih buatku..



Rasenye dah tibe masanya masyarakat Islam melakukan sesuatu..tapi aq x mampu melakukan ape2..kerana aku hanyalah hmba Allah yang biase yang xde kuase di dunia ini..

Ape yang aq bole buat hanyalah berdoa..
KamoO sebagai penganut agama Islam ape yg bole dibuat?



6 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kalu dah nama yahudi, sampai akhir zaman akan merosakkan reputasi Islam...huh!

farhana said...

hemm nak wat cmne..
geram tol! ;((

Hazatul Nabila said...

eeee....na geram tol pas bace blog y ini..eeeeee!!!!! nk cekik jek director tu!!!!

farhana said...

cekik smpai mati pon bole na
hee ;((

Mohamad Fauzan Bin Mat Isa said...

Rasulullah S.A.W. pernah bersabda "Kaum Yahudi dan Nasrani tidak akan redha dengan kamu selagi kamu tidak mengikut mereka"

Dunia dalam keadaan akhir zaman.
salah satu petandanya:
1)Maksiat (zina) melata bagaikan perkara biasa
2)Banyaknya anak derhaka dilahirkan
3)Artis dan muzik dijadikan idola
4)Al-Quran dijadikan hiasan di dinding shj.

dan etc.

farhana said...

ouh thnx a lot g taw :)
i setuju yang pasal artis ngan muzik dijadikan idola zaman sekarang
hemm..