November 11, 2013

Fikirkan masalah sendiri sampai tak tidur.

 Assalamualaikum
Kadang-kadang saya perasan something pasal diri saya. Terlalu fikirkan masalah sendiri sampai tak tidur. Kadang2 menjejaskan kualiti tidur saya. Entahlah, then kadang-kadang suka fikirkan hal orang lain berbanding hal diri sendiri. Lebih pentingkan perasaan orang lain berbanding diri sendiri.

Bukannya apa cuma, kadang-kadang rasa bahagia tengok orang lain gembira atas bantuan kita.

Tapi bila fikirkan balik, kita selalu jaga perasaan orang. Orang lain tak pernah nak fikirkan perasaan kita. Sampai bila? Kadang2 suka juga menyepikan diri dari orang lain. Taknak bergaul dengan sesiapa. Sebab entahlah.

And one thing, saya tak suka orang cakap belakang pasal diri saya. Sebab tu saya selalu jaga perhubungan dengan kawan2. Tak suka diumpat. Apatah lagi dimarah. Memang Allah ciptakan aku seorang yang sensitive. Haha lainlah kalau ada orang  mengumpat pastu aku buat bodoh, itu tak kesah. Ni tak!. Once bad mouthing about me, I'll think about it until going to sleep. So bad.

Start daripada sekarang, aku memang tak make up sangat kalau keluar berjalan-jalan. Jaranglah make up, bukan selalu. Sebab nanti orang laki tengok aku dari atas sampai bawah, pelik semacam jer tengok aku ni.

Entahlah, aku punya sifat sekarang ni lagi suka menyendiri dan diam. Aku selalu bagi nasihat kat orang think positively, tapi aku sendiri tengah negative ni. Haha..ikut mood. Aku takde kekuatan lagi sekarang ni.


Salam-

1 comment:

nifiranirikas said...

dulu pun saya suka tolong, bantu dan fikirkan hal orang lain berbanding diri saya.. tapi orang lupakan saya :( tapi saya okay.. Allah ada menolong saya sentiasa.. saya tak risau :) Allah ada :)

orang mengata belakang saya.. mengumpat dan ada memfitnah.. tapi saya tak boleh buat apa-apa :( sabarkan sahajalah dalam hati.. Allah ada melindungi saya :)

kadang-kadang kita lemah, kadang-kadang kita kuat.. tapi paling penting, kita tak pernah menyerah :)