July 1, 2012

Why I'm being so negative recently???


Assalamualaikum,

Maaf lama dah saya menyepi dari berblogging. Banyak perkara yang saya fikirkan sampai buntu sebab tu tiap kali nak update cerita baru mesti tiada mood. =( Saya memang malas nak berblogging sejak akhir2 ni, tapi kadang2 saya lupa yang setiap kali saya ada masalah saya boleh luahkannya di blog sendiri. Tapi masalah yang saya hadapi tu kalau terlau kronik biarlah tidak didedahkan dengan melebih-lebih. As my privacy saya. Maaf kawan2.


Saya hadapi masalah dengan ketenteraman jiwa. Bukan sakit jiwa! Kalau sakit jiwa, mungkin sayalah salah seorang pesakit mental yang terlepas daripada hospital sakit jiwa. Haha tapi perkara ni bermain dengan perasaan seorang wanita. Bukan saya tak nak beritahu apa masalah saya tapi saya memang tak nak orang lain tau. Biarlah rahsia. Saya lebih suka bersendirian dan termenung memikirkan kekacauan jiwa yang tak habis2 ni dari dulu lagi. Saya rasa sikap tu dah mula menular dalam diri saya ni sejak bergelar graduan.


Setiap hari saya fikir macam mana nak hilangkannya. Lagi berdebar-debar menunggu hari esok. Lagi murung saya dibuatnya sebab menunggu keputusan. Saya tak suka menunggu sebab ia buat saya sengsara. Menunggu result memang sengsara dan gelisah. Dalam fikiran ni ashik fikirkan benda2 buruk jer akan berlaku. Yela sebab kalau fikirkan benda2 baik takut takkan terjadi plak, finally I yang merana. So bila fikir benda buruk, I da prepare for myself to face it. Hmmm walaupun diri ini lemah sangat nak hadapinyakan.


Seriously sekarang ni I dah jadi seorang yang negatif gila2. I know it was not good at all. Tetapi bila fikirkan tentang family, I akan fikirkan positive saja. Sebab bagi I, family adalah keutamaan saya. Tak ada yang lagi utama dari family. I love my family so much.


dok mencangkung kat depan pantai, kejap lagi kene sambar dengan ombak rindu baru tau. Tepuk tangan jerla




3 comments:

Aimacomel said...

masalah takkan selesai kalau kita hanya berfikir macamana nk selesaikannya.. fikir & take action, doa mintak petunjuk dr Allah, insyaAllah Allah akan permudahkan segala urusan.. takde masalah yg tak boleh diselesaikan.. byk kn bersabar ye,

cimon said...

Bgun malam solat tahajud, solat taubat dan solat istikharah ek cik Fana...pastue baca al-quran. InsyaAllah hati akan lebeyy tenang.(^_^)

~uǝǝʇɐɟ said...

go go awak! :D kuatkan semangat.. berserah kpd takdir Illahi...