February 25, 2012

Khidmat sebagai hamba Allah yang setia

Assalamualaikum ,

Kat dunia ni takde apa yang saya cari. Kekayaan, paras rupa, populariti semua tu tak menjanjikan kebahagiaan dalam diri saya. Percayalah kawan2. Semua tu bakal hilang bila Allah tarik balik bila2 masa.

Hari kiamat pun kita tak tahu bila akan datang. Maaflah aku memang suka cakap pasal kiamat sebab nak mengingatkan kawan2 aku termasuk aku juga. Masa kita dah tak panjang kawan2. Tunaikanlah tanggungjawab anda sebagai hamba Allah di dunia ini. Buanglah keseronokan di dunia, cari lah hidayah Allah di dunia.

Di dunia ni saya cuma nakkan keimanan yang berkekalan dari Allah. Saya nakkan jiwa saya ni sentiasa ingat pada Allah. Saya tak nak lupa pada Allah walau sesaat sekalipun. Saya nak hidayah dari Allah. MasyaAllah.. tertinggal satu solat pun rasa macam "Ya Allah..dosa besar apalah yang aku dah buat ni"

"Aku rasa biarlah aku hidup susah di dunia ni dulu, kat akhirat nanti barulah aku berehat secukupnya". Sebenarnya blogging ni dah jadi salah satu inspirasi untuk aku mencurahkan segala isi hati yang terpendam yang mungkin susah untuk aku cakap "verbally". Mungkin aku lagi suka cakap melalui blog sahaja.

Kadang2 tu bila aku suka cakap pasal diri aku kat sini, mesti ada orang tak suka. "Eleh berlagak baik". Aku cuma menggeleng-geleng kepala saja. Berdoa orang2 macam gini (buruk sangka) akan berubah dan insaf. Semoga Allah memberi hidayah kepada mereka2 yang suka bersangka buruk dengan saya. Amin. Thanks for read my entry.

(Nota kakai: Pssss eh rasa bersyukur bila ada follow blog saya. Thanks kawan2. Hargainya. :) )



Truely,

Nurfarhanah A. Fadillah

4 comments:

cimon said...

Takpe...tulis jek ape2 dlm blog Fana. Kami follow jek. Hehehe (^v^)

p/s: thanks for ur honesty in writing & responds to our comments.

p/s/s: thanks for reading our comments (^_~)

ubaidillah zulkefli said...

peringatan utk sesama kita :)

satu ag nk bgtaw aib kita jgn bukak dekat org ramai cth cam tinggal solat..tp kalau nk ckp utk peringatan semua tuh xpe..
sesungguhnya Allah telah menutup aib kita..biar kita dengan Allah saja tahu ..hehe sekadar perkongsian
kalo xnak approve komen ni pon xpe... :)

farhana said...

cimon - thnx

farhana said...

ubai - takpe sesama umat Islam. igt smbil mengingati. kalau ada bnda yg slah harus ditegur.. thnks yer