September 18, 2011

Setiap wanita harus menghargai diri mereka


Saya adalah wanita. Saya harus menghargai diri saya sendiri. Dan semua wanita di dunia ini juga harus menghargai diri mereka sendiri. Wanita harus dihargai dan dikasihi. Bukannya untuk di hina dan diperlakukan seperti tiada maruah. Tanpa wanita mungkin tiada generasi baru yang akan datang dapat dilahirkan di dunia. Saya akui, tanpa lelaki kita juga tidak dapat melahirkan generasi baru.

Saya berharap semua wanita di dunia ini akan menjaga kehormatan mereka, maruah mereka dan nama baik keluarga mereka. Hargailah diri anda wahai wanita. Janganlah persia-siakannya dengan lelaki dayus. Jagalah tingkah laku anda, percakapan anda, aurat anda dan pandangan anda. Saya tak boleh mengubah diri anda, tapi anda sendiri yang boleh mengubah diri anda.

Sekiranya anda rasa sudah terlambat untuk mengubah diri anda sendiri, sebenarnya anda salah! Allah masih menyayangi diri anda dan Allah sentiasa di sisi anda. Mintalah petunjuk darinya, InsyaAllah kamu akan mendapat petunjuk darinya. Nescaya Allah akan membantu kamu ke jalan yang benar.

Ini di antara link2 kesukaan saya, tetapi semuanya mengenai wanita, maaf kaum lelaki hehe:

Ciri-ciri wanita syurga
Makna wanita cantik pada lelaki
Wanita itu istimewa
6 sifat wanita disukai lelaki
Lelaki sayangilah wanita


[peringatan: entry di atas adalah peringatan untuk diri saya sendiri dan juga kaum hawa diluar sana, sayangi diri anda kaum hawa ^__________^ ]

pss entry yang 16 september tu nanti saya update sorry kalau lambat!

2 comments:

Nia Ridzwan said...

sama-samalah menjaga muslimah kita.
thanks for the links shared. nice :)

farhana said...

sama2 darling =)