August 10, 2011

Mampukah aku menjalaninya dengan tabah?

Aku sendiri pun tak tahu, macam manalah aku boleh jadi nurse.
Nk kata cita-cita aku ni dari kecik bukanlah nak jadi nurse. Cita2 nak jadi cikgu.
Tapi ok jer kot kalau aku ada plan baru sekarang ni. lepas jadi staff nurse(insyaAllah), aku nak jadi lecturer. Hahaha plan baik punya. Dapat jadi entah?

Entahlah..boleh kut?

Aku ni jenis sensitif..Aku tak boleh tengok pesakit aku menangis. Sebab nanti aku pun nak menangis sekali. Tapi kalau pesakit yang cerewet tu, aku memang kekadang tak ley tahan. Gerammmm jer..Cara dia minta tu minta ni, macam tak bersyukur. Tapi pendammm jer dalam hati ni. Tapi apa yang aku boleh buat, yerrrrrrrr

SENYUM SOKMO LA!


Boleh ke aku ni nak melayan pesakit yang suka marah2?

Hurmmm pendam jer perasaan kecik ati ni..

Sabar2..harap2 kesabaran aku ni Allah akan memberkati kehidupan aku..
AKU BERHARAP AKU AKAN MELAKUKAN SETIAP KERJA DENGAN IKHLAS.

Supaya aku boleh dapat keredhaan dari Allah

Ya! Baru teringat satu cerita ni. Hari ni aku terjumpa patient penceramah agama. Nama dia Ustaz Badli Shah. Mula2 aku macam tak kenal dia, tapi bila tengok lama2 macam kenal la. "OOOOooooo penceramah yg kt dlm TB tu.."

Nak tahu tak apa yang aku tanya dia pasal keraguan aku sebagai seorang muslim?




Tunggula entry akan datang
-SALAM SOKMO-

^_^

6 comments:

paie said...

fana pasti boleh..yeahhh!!!1

SENORITA ZATY said...

best ape jadi nurse hehehhe

farhana said...

cik paie thnkssss muah!

farhana said...

zaty - bestla jugak :p

azalia hjsalleh said...

harus yakin pd diri sendiri k

farhana said...

that's rite =)