April 11, 2011

Khas untuk cik NB

"mcm bodoh jek jadi misi ni..buat kerja kotor..basuh jubor org lak tu..misi aka nurse ni selalunya tak berapa pandai.spm entah dpt berapa tah..baik masuk matrikulasi jadi doktor tau cikgu biologi.hahhah"

Wah wah wah.. sedap mulut kau jer ea cakap macam tu. Nak kene tenyeh ke mulut ko tu dengan cili padi black paper aku ni huh! At least pekerjaan nurse ni lagi mulia dari pekerjaan kau yg suka kutuk2 pasal pekerjaan orang lain. At least aku dapat mencium bau syurga dengan membantu orang lain. Tak macam kau perangai macam #$@^%&*! Nak ker aku ulang lagi sekali perangai kau tu macam #$@^&*%$! Aku rasa tak semua orang boleh jadi nurse sebab tak suka buat kerja kotor. Gedik! Tak suka buat kerja kotor konon.

At least kalau parents aku tak boleh basuh jubur sendiri satu hari nanti, aku juga satu-satunya anak yang boleh tolong basuh jubur mereka ok! Kau boleh ke buat macam gitu? Tak boleh kan.. Aku boleh berbakti juga kepada kedua-dua orang tua aku satu hari nanti. Aku bukan nak bangga kat sini pasal hal2 macam tu, tapi bagi aku nurse adalah pekerjaan mulia. Diulang mulia!

Aku rasa tanpa nurse doktor tak boleh bekerja dan tanpa doktor nurse tak boleh bekerja. Dua2 saling memerlukan antara satu sama lain. Perghhhhhh mulut kau ni memang macam tutt kan! Aku ni jenis tak suka cakap kasar kat dalam velog sendiri sebab ini tempat awam. Semua org baca.. Tak macam kau cik NB! Tak ada lapik langsung sehh. Memang nak kene saman ar kau ni!

Orang2 tertentu saja boleh buat kerja amal ibadah ni ok kat hospital. Baik masuk matrikulasi jadi doktor atau cikgu bio? Yek eleh apa aku kesah.. nurse ni masa depan dia cerah.. tak macam kau cik NB entah2 masuk matrik kuar takde keje. Buekkkkk pirah! Aku pantang gila bila kau kutuk kerja aku ok! Kalau aku dapat kau, aku nak sumpah kau jadi katak! Biar padan muka kau. Tak sangka ada haters juga dalam velog aku ni ea.

Ooo yahh cik NB! Kenapa aku gelarkan kau cik NB yer.. nak tau ea.. maksudnya cik Nedia Beruk! Sebab mulut kau sama macam beruk. Tak pandai nak berlapik bila cakap benda2 macam gitu kat blog aku ni. Weyh bla kau! Aku pantang giler ni bila ada orang macam kau ni yang cuba nak buat publisiti murahan kat sini ok!

Aku tak kesah kalau kau nak kutuk pasal hal lain yang tak melibatkan hidup aku. Tapi jangan sesekali kau nak melibatkan pekerjaan nurse yang mulia ni ok! Thnx for nothing cik NB.

Assalamualaikum.. ( Puas hati! )

9 comments:

cimon said...

Fana...nape nie...sabar ek.

Sabar itu separuh drpd iman kan? (^v^)

azalia hjsalleh said...

saba yangg.. org yg ckp cmtuh dia x phm apa pekerjaan kita sebenarnya.
kalo i jd u pun, i panas tp bersabarlah ye

arase said...

bile dye rase sendiri bende nh kene kat kuarge dye baru lahhhhhh nak mngada2 pnggil nurse!yub nurse diperlukan..sgt di perlukan ..klo idok hospital jd serabut..slamat bertugas!

farhana said...

cimon - mmg tgh saba huhu

farhana said...

lia - thnx dear.. :)
klo la dpt beruk tu nk jer smack down dier huhu

farhana said...

arase - thnx a lot

shazleenhairuddins said...

asyikla owg sane sini dok mengutuk keje nurse kan. padahal keje jururawat la dipandang mulia. alhamdulillah dapat keje camni ;)

jasmine said...

sabor..bwk bertenang..bukan nurse kerja camtu aper..basuh jubor org.mmg rutin harian mereka la..cik nb hnya komen psl realiti idup seorg nurse jer..mmg la kerja nurse mulia sbb saper sanggup buat kerja kotor camtu..skrg nurse ni tak bersyukur ngan kerja..gaji byk..kerja malas..merungut jer..sbb ape..sbb mereka amek nurse sbb nak kerja..padahal tak iklas..hrp ko ni iklas la jdi nurse..jgn dlm kepala nak duit jer pastu pk nak g arab..

farhana said...

thnx for ur opinion cik jasmine..apa yg i bole ckp.. x sume nurse yg ske merungut..mmg ada yg ikhlas dan ada yg x ikhlas..tu sume lantak diornag la..sebb hal tu antara dia ngn Allah. bgi I insyaAllah i x jdi mcm tu..pemikirn u ni mcm negatif..entah ble bce rse mcm nk mara jer sebb u mcm menuduh i pikir duit jer pastu gi arab? what?.x sume nurse mcm tu ok sayang..InsyaAllah I mmg ikhlas dlm setiap pekerjaan..mungkin u ckp mcm tu sebb u penah alami kot? maybe.. thnx again cik jasmine.