March 24, 2011

Rahsia mata

Ok sekarang mari kita bercakap pasal mata. Tuhan menjadikan kita mata supaya kita dapat melihat dunia termasuk keindahan semula jadi yang dicipta oleh Allah s.w.t. Banyak kebaikan yang boleh didapati bila Allah anugerahkan kita mata. Jadi gunakannya sebaik mungkin. Bersyukur bila kita dapat melihat berbanding mereka yang tak dapat melihat di alam fana yang indah ini. Rasanya orang yang cacat penglihatan ini adalah lebih baik kot, sebab mereka tak melihat maksiat. Hmmm masing2 punya pendapat la. Huhu tapi sekarang saya nak brcakap pasal rahsia mata.

Mata yang Allah anugerahkan pada saya adalah tidak terkata syukurnya. Alhamdulillah5x. Tapi saya nak bercakap pasal rahsia di sebalik mata. Ini antara rahsia yang boleh dikongsi bersama..



Saiz mata kecil
Peramah, banyak cakap, kurang pertimbangan. Lelaki boleh jadi kelam kabut akibat mulutnya. Bersikap periang tapi bila marah lambat sejuknya. Bila bercinta suka tukar pasangan kerana hatinya tidak pernah puas. Boleh bahagia dengannya jika dapat penuhi kehendak duniawinya dan melayan syahwatnya dengan baik.

Saiz mata sedang
Sederhana, tidak banyak berahsia, ada pertimbangan, bertanggungjawab serta perlukan belaian mesra suami.

Saiz mata lebar
Cukup kuat berahsia, otak kurang cergas, pemarah,bertindak tanpa fikir panjang, kurang teratur, tiada arah tujuan dan putus asa. Tapi boleh setia. Nafsu syahwat tinggi.

(saya nak betulkan sikit kat sini :
cukup kuat brahsia tu betol, otak kurang cergas tu boleh dicergaskn blik kan2, pemarah betol tehee, brtindak tanpa fikir panjng kekadang jer,kurang teratur? haha bukn I sorang jer, semua org pun ada kurg tratur gak kadg,2 tiada arah tuju dan putus asa tu sekejap pastu aku bangkit balik der haha, setia tu betol!! :D ehem nafsu syahwat? ngeeeeee)

Mata selalu berkedip
Pemaaf, senang dibawa berbincang, memahami dan sabar. Wanita ini baik

Mata jarang berkedip
Wanita ini istimewa, bijaksana, baik pekerti, setia, adil,bertanggungjaw ab,tidak cerewet, membantu dan membahagiakan.

Mata cengkung
Kurang memuaskan, materialistik, hidup dengannya boleh sengsara, kata manis tapi bohong, mahu senang, mudah curang, bila anda susah dia tidak peduli.

Mata redup
Wanita ini mudah dipermainkan, tidak dapat kawal emosi, hati tidak tetap, banyak kenalan kurang sahabat, mengumpat, irihati, kejam, kasar,mencemuh, pemarah.

Matanya seolah tersembul keluar
Sifatnya baik, rela, tabah, menyenangkan, ikut kata. Tapi mungkin tidak tepati janji, pendendam, tamak dan marah bila tidak puas nafsu syahwatnya.



Jadi mana satu mata anda yang disebut di atas. Bagi saya.. adalah saiz mata lebar dan mata yang jarang berkedip kedip. Anyway Sharing is caring.. salam!

4 comments:

azalia hjsalleh said...

x reti na describe mata i katogeri mne

farhana said...

haha tape take time

cimon said...

sifat mata lelaki ade tak?

(^v^)

p/s: mesti fana nie garang kan? (^_~)hihihi

syakey said...

awww,mata bulat


;D