January 20, 2014

My feeling nowadays

 Assalamualaikum


Sebenarnya kehidupan yang kita lalui ni merupakan sementara sahaja. Dan kadang2 aku terfikir masih banyak lagi perkara yang aku belum lalui. Ini baru sikit ujian, belum lagi ujian besar. Tak taula kalau aku kuat ke tidak nak hadapi ujian yang akan datang. Kalau tiada ujian mungkin kita takkan dekat dengan Allah. Kita akan lalai dengan kehidupan dunia.

Alhamdulillah,  ujian demi ujian aku tempuhi. Dan aku masih kuat. Sebab aku tau dunia ni sementara jer. Ingat Allah banyak-bamyak, mesti akan kuat. Masih banyak lagi benda aku belum belajar. Still need to figure it out more.

As example, aku berkenalan dengan ramai jenis lelaki yang aku dah berkawan sekarang ni. Ada yang bersungguh-sungguh ada yang macam tak bersungguh-sungguh nak berkenalan dengan aku. Now still ada lagi a guy like this. Beria-ria nak relationship dengan aku. Tiba-tiba senyap sebab sibukkan hal kerja sampai sebulan.

Lelaki macam ni, lupakan jerla. Belum lagi kahwin. Kalau dah kahwin nanti macam mana entah. Entah2 sebulan tak layan isteri. Is ok. Life dia macam tu kot. So selamat tinggal la yer!

Sebenarnya aku terfikirkan suasana dalam alam kubur. Macam manalah agaknya, gelap ker cerah ker nanti dalam kubur? Perasaan takut selalu ada. Sebab tu aku cakap dalam diri aku, kalau liat sangat nak solat and kalau lengah-lengahkan lagi solat, cuba ko fikir suasana dalam kubur. Ada ular ada kala jengking kat sebelah kau. Pastu gelap gelita..apa perasaan? Ma Syaa Allah.. semoga Allah memudahkan kita semua untuk menghadapi kematian.

Matilah aku dalam keadaan iman Ya Allah.

As salam. :-) ♥

1 comment:

nifiranirikas said...

paling penting dalam percintaan adalah tanggunjawab.. bukannya perasaan semata-mata (>.<)

bukan tanggungjawab pada kerja je tau :) tapi sebenarnya, tanggungjawab kita sentiasa ambil tahu tentang pasangan kita..

pasangan yang baik, sentiasa ada masa untuk kita diwaktu sibuk mahupun senang.. hee~