June 27, 2013

My words on wednesday

 Assalamualaikum
Perkara pertama yang aku paling takut nak alami ialah perasaan nak jatuh cinta. Pelik? Tak pelik melainkan ada orang macam aku ni. Huhu..So I've decided to fall in love with ALLAH first. Mungkin sebab kejadian dulu. Bukan sebab aku kene reject, atau whatever thing it is. Nak reject macam mana kalau aku sendiri pun tak pernah luahkan perasaan cinta kat mana2 lelaki before this. Hahahaha Tapi sebab janji seorang lelaki waktu dahulu.


JANJI DUSTA SEORANG LELAKI..


Memang indah jatuh cinta sebenarnya. Tapi bila dah jatuh cinta, akhirnya terputus hubungan. Memang indah perasaan sakit hati tu. Hohoho.. Aku tahu perasaan putus hubungan tu macam mana. Tapi percayalah, jatuh cinta dulu dengan Allah, anda akan rasa nikmat ketenangan.

Sekarang dah jadi tabiat aku, bila rindu kat seseorang mesti kene dengar lagu sedih. Haha entahlah, then cry like a little girl. Orang sensitive ni susah sikit nak kawal emosi dia, mudah menangis.. Itulah dia aku. :) So sekarang ni, aku memang tengah layan lagu Nomad - Tetap Menantimu.. Best!! Lagu ni memang ada kaitan dengan life aku.


................................................................................................................................

Tutup pasal kes kat atas ni, hari ni besar betul dugaan aku kerja kat tempat kerja. Semalam aku off day, so hari ni baru masuk kerja, shift petang. Dalam pukul 8 malam, datang seorang perempuan dengan anak perempuannya ke kaunter jururawat..

Dia minta ubat, sebab semalam dia balik terus tak ambil ubat before discharge.. Then bila aku dah explain2 pasal ubat included pasal ubat antibiotic tu, tiba2 dia tanya kat aku..


"Macam mana pasal semalam punya kes?"
"Ohh, maaf puan semalam saya tak kerja..kenapa yer puan pasal semalam?"


Tiba2 dia marah kataku, sebab tak puas hati pasal kes semalam. Kes apa tu biarlah rahsia.. Baru datang kerja hari ni dah kene marah. SEBAB KESALAHAN ORANG LAIN AKU KENE MARAH.. Adil ker.. :( Aku pun tadah jerla kene marah dengan dia. Lama juga aku kene ngadap marah denga mak patient, dalam 20 minit juga..

"Maaf puan.." - Ok aku tak sempat nak habiskan ayat dia dah menyampuk dulu
"Apa maaf2..saya dah bosanlah ashik dengar perkataan maaf. Awak ingat saya nak sangat ker duduk hospital ni, saya bayarlah..bukan tak bayar..!!"


Tergamam aku, aku tunduk.. jer depan dia.. tak tahu nak cakap apa dah. Customer Always right.. What should I do.. :(( Apalah diorang dah buat semalam sampai mak patient ni dah marah gila2. Teruk juga aku kene tibai dengan dia.

Aku tak kesah weyh, kalau aku kene marah sebab kesalahan aku sendiri, ni sebab kesalahan orang lain, aku yang kene ngadap. Hati aku dah kering dah nak menangis kalau sebut pasal kerja kat ward ni. Nasib baik Allah kuatkan iman aku, alhamdulillah.. ingat Allah selalu barulah hati sentisa kuat.. Alah aku tahu, ni baru kene sikit jer, belum kene teruk lagi..

 Apapun aku redha jer dengan kejadian hari ni..

-TAMAT-

2 comments:

cimon said...

Cinta itu dtg dr Allah Taala.Tp sjak terpaksa dgr lagu "Setengah Mati Merindu-Judika"...& lihat kwn2 yg bercinta lpas menikah...rasa mcm best sgat kalo start malu2 bercinta lpas nikah...halal & musti sgat ohsem bila kasihsayang berlandaskan ugama right? ^^

Bab kerja...if deal ngan owang/customer... kadang2 mmg have to tahan complaint yg bukan salah kita.Tp itu sebahagian drpd lumrah kehidupan...naik-turun...nasib baik or tak...yg penting kita hidup musti jujur right? ^^

p/s: lama xupload pics makanan ek?

farhana said...

heeee mashes!! :p