April 26, 2012

making-sweetness Saya punya cuti : Part 1

Assalamualaikum,
Hai!! As usual ini merupakan entry drama di mana entry yg saya akan buat kali ni adalah entry yang bersambungan sampailah cuti saya habis. Jadi InsyaAllah, setiap hari saya akan bercerita dalam blog ini dengan lebih kerap supaya pembaca tak kebosanan.


Macam biasala, kalau balik rumah jer mesti jumpa adik mak ngan ayah. Adik laki yang ketiga tu pun jarang nampak dia sebab tengah kerja. Kakak confirm la tak jumpa sebab tengah study kat KL. So dipendekkan cerita, akmal akan jadi peneman saya kat rumah selain dari mak dan ayah.
Konon macamlah ada pembaca. haha. So cerita kali ini ialah mengenai budak kecik yang berumur 9 tahun. Nama dia akmal, dia mempunyai empat mata sebab kuat main laptop. Tapi dia ni rajin bila disuruh buat kerja. Maaf bukan nak promote adik sendiri, tapi nak bercerita untuk saja2. Kalau tak suka takpe, tak paksa pun untuk baca.. ;p


"Akak bilakah hari kiamat??"
" Cuba akmal teka.."
"Entah..tanyalah Tuhan adik tak tahu.."


Dia memang rajin tanya dan memang banyak cakap. Nakal tu biaserla budak2 kan. Lepas tu semenjak surau baru dibuka di kawasan perumahan KDN ni, dia rajin giler pergi surau. Serious saya tak tipu. Masa tunggu waktu Ishak, dia akan belajar dahulu buat kerja sekolah.


Tiba2 azan Ishak berkumandang di udara, "Haaaa!!!! Adik nak pergi surau..babai!" "Adik kat surau jangan main jer, orang solat pergi solat jangan ikut kawan pergi main kat luar taw!!". "Yes Bos..!"


Oh lupa, birthday budak ni esok, so Happy Birthday budak!!!



Dan kadang2, Ibu saya yang garang tu pun takkan berjaya buat adik saya menangis ketika mengajar buat kerja sekolah. Entahlah budak ni tahan lasak. Laki memang lasak. Tapi saya gembira sebab dia memang adik yang baik dan comel, walaupun nakal. Akak doakan adik berjaya di masa hadapan. Jadilah Doktor!! Please...



Pastu dia jawab apa taw. "Tak nak..." "Doktor!" "Tak nak!!" Doktor!!!" "Tak....Nakk....!!!" Doktor3x!!!!!!!!". Bergaduh tak kesudahan sampai esok. Bai!



Tiba2 terlayan Big Bang.. Harus tengok TOP la! haha


TAMAT~

4 comments:

cimon said...

Hepi holiday!! (^v^)

azalia hjsalleh said...

bestnya ada adik
so x la rasa sunyi sgt mcm kita..
haha

syakirahmn said...

wahhh,rajinnya adik wt keje. bagus2. blaja molekmolek ye dik ^^

maisarah lani said...

comel sgt! :)