April 29, 2012

making-sweetness Diari seorang wanita

Assalamualaikum,


Seandainya ku merindui seseorang, akan ku pejamkan mata ini dan ucapkanlah..



Ya Allah, aku rindukannya kerana-Mu Ya Allah, Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepada-Mu. Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku, tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia."




Terima kasih Ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalan-Mu ini. Terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia



The story begin here
Daku pernah jatuh cinta pada seseorang lelaki. Lumrah manusialah boleh jatuh cinta. So am I. Aku jatuh cinta pada dia bukan kerana rupa, tapi aku jatuh cinta pada dia kerana Allah.



Tapi baru beberapa bulan berkenalan dengan dia, jarak semakin jauh antara aku dengan dia dek kerana hal tertentu yang memaksa kami tidak untuk tidak bertemu. Daku memang susah jatuh cinta, tapi dia berjaya buatku jatuh cinta tanpa disedari olehnya. Mungkin dia tak tahu aku suka pada dia.



Aku pelik dengan diri sendiri, aku ni bukannya mudah jatuh cinta pada mana2 lelaki tapi boleh jatuh cinta dengan seorang hamba Allah ni. Apa magis yang dia bagi ni?




Dia bodoh sebab dia tak tahu aku suka pada dia. Lalu aku mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan dengan dia. Tapi mengapa aku buat begini?? Agak sedih bila aku terpaksa buat begini. Tangisan air mata tak dapat ubati segalanya..



Sebenarnya aku tak nak berkawan dengan lelaki yang aku suka. Jarak yang jauh ini mengajar aku untuk lebih mengingati Allah. Aku lepaskan dia kerana aku suka dia. Dan sekiranya dia kembali padaku, DIALAH JODOHKU. Dan sekiranya dia tidak kembali, mungkin dia bukan jodohku... Aku pasrah.



Caraku memang begini, walaupun sakit rasanya tapi inilah jalan yang terbaik buatku. Supaya aku sentiasa ingat Allah bila aku jatuh cinta. Aku tak nak kurangnya rasa cinta pada Allah bila aku dah jatuh cinta pada orang lain.




ALLAHUAKBAR

6 comments:

cimon said...

moga cinta Allah mempertemukan kamu dgn dia si pemuda ahli syurga, menarik tanganmu utk menemainya di sana nanti. (^v^)

farhana said...

terharu dengan kata2 kamu
InsyaAllah

azalia hjsalleh said...

insyallah babe, jika itu jodoh u mesti korg akan together jugak =))
IF NOT, maybe u deserve someone better than him..
jgn sedih2 ye
saya berdoa awok cpt2 dpt jodoh & kahwin...
nanti jgn lupa jemput saya k

Unknown said...

insyaAllah semuanya dah tertulis..kalau jodoh x kemane.. :)
p/s: header dah baru tuh..beanstalk lagih :p

farhana said...

azali - hee malu.. thnx syg =)

farhana said...

ubai - Allah tentukan jodoh, kte x taw tol kn. ouh header bru tu ada mksdnya..beanstalk tu ibarat tiang amalan kita, semakin tinggi amaln kita semkin cerah peluang kita capai ke langit syurga =)