January 7, 2012

Biar Mimpi Sampai ke Bintang

Saya tengah on the way tengok cerita ni. Tengok trailer macam best! Aku in mood nak layan cerita macam gini. Best! Sebab boleh keluarkan air mata. Kalau org tanya, kenapa menangis? Sebab tengok cerita ni. Heeee..Walaupun kat Astro Ria dia dah siarkan, tapi aku tak sempat nak tengok jadi tengok telemovie on9 aje. Saya tengok cite ni pun sebab ada Randy!!!!!!!! :)


Ok ini sinopsis dia -

Alyah adalah seorang gadis remaja biasa yang baru menerima keputusan SPMnya. Dia bermimpi untuk menyambung pelajarannya ke pengajian tinggi, tetapi oleh sebab pemikiran ibunya, Peah, yang masih kekampungan yang mengutamakan anak lelaki, Alyah terpaksa mengikut kehendak ibunya untuk menolong di gerai ayam mereka di pasar.

Andy Rasputra adalah seorang anak jutawan dari Bandung yang menetap di Malaysia. Dia rimas dengan kehidupannya di Malaysia kerana dia merasakan semua orang yang ingin berkawan dengannya adalah disebabkan kekayaannya.

Pada suatu hari Andy mengambil keputusan untuk berpura-pura menjadi miskin dengan pertolongan bekas pembantu rumahnya, Mak Yam. Sementara itu, Kinah, kawan baik Alyah menyuruh Alyah berpura-pura menjadi kaya agar dia tersangkut dengan teman yang kaya supaya impianya tercapai. Alyah dan Andy bertemu melalui laman facebook(ok cite ni sme mcm kisah hidup aku, heee) dan mula jatuh cinta.

Andy akhirnya memberitahu hal sebenar tentang dirinya kepada Alyah, ketika Alyah ingin memberitahu keadaan sebenar, dia dihentikan oleh Kinah. Tetapi segala-galanya terbongkar apabila ibu Alyah menyangka yang dia akan menjadi GRO. Apabila Andy mendapat tahu keadaan yang sebenar, dia amat kecewa dan berlalu meninggalkan Alyah.

boleh tengok on9 di sini "BMSKB". Ok baibai!

3 comments:

azalia hjsalleh said...

cari kat youtube dh x da =(

farhana said...

itula pasal haha nseb bek ada website len yg bole tgok =)

ubaidillah zulkefli said...

woh cite endon melayu upenyee..