November 5, 2011

Take it as a lesson

Assalamualaikum semua..


Hurmm sebenarnya da banyak benda yang sy dah blajar pada minggu ini di kolej. Bermula dengan kes housemate aku, dia terpaksa gantung belajar atas sebab2 tertentu yang akan menjadi rahsia. Dia terpaksa meninggalkan kami semua , iaitu Group 3/JB, buat selamanya. Tinggal lah dri 94 ke 93 students dalam kelas kami. Sorang dah pergi. Sorang demi sorang pergi. Hmm sedih..

Tapi sy harap dia akan tabah dalam menjalani kehidupan di luar sana. Semoga awak terus cmerlang yer kawan! Takde da kelibat dia pasni kat dlm kelas. Allah itu maha adil, dan setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya.

Actually banyak exam saya dah berlalu. Bermula dengan:

19/10 - Exam skin

31/10 - Exam ENT

2/11 - Exam Emergency Disaster


4/11 - Exam BI

8/11 - Exam skin (Bahagian 2)

Jadi tinggal exam skin dan OSCE sahaja. Lepastu 12/11 (sabtu) ni berangkat ke KL, untuk praktikal seterusnya di hospital Tawakkal.

Kali ni excited terlebih sikit bila nak prgi praktikal, sebab tak pernah posting dekat area KL.

Jadi diharap jangan terlalu gembira la untuk diri sendiri sebab ada ehem2 yg bakal merebut semua procedure di hospital. Di sini saya tak cakap sesiapa, tapi siapa yang terasa tu mungkin dialah orgnya. Haaa jangan tuduh aku bukan2 kay sebab aku tak mention nama sesiapa pun di sini. Sebenarnya kita ni jangan pentingkan diri sendiri, nanti Allah tak suka. Biarlah adil sikit, jangan jadi tamak itu amalan syaitan.

Kalau nak diri kita ni disukai oleh orang ramai, janganlah jadi selfish selfish dan selfish and fish fish fish! haaaa. Busuk kay perangai selfish tu, buang la jauh2. Bagilah peluang kat orang lain plak. Ada banyak cara untuk kita nak jadi cemerlang tanpa perangai selfish. Jadi renung-renungkan dan selamat beramal! Hehe

Oh ya! Dan nak ucap sekali lah..

Selamat Hari Raya Haji buat semua muslim di dunia ini..

Truely Nurfarhanah

4 comments:

azalia hjsalleh said...

good luck sygggggggg

farhana said...

thnx sygggg

Anonymous said...

symbol tu maksudnya "truely nurfarhanah" kan? :)

farhana said...

ha? memeyla huhu