September 20, 2011

Pergi saja

Currently in mood for this song




Tiba2..

"Mak..." mood sedih plak bila teringatkan mak

Boleh ke ana jadi budak dekan? Ana cemburu tengok diorang jadi dekan. Ana rasa semangat ana ni kadang2 ada naik dan kadang2 ada turun. Setiap hari ana berdoa pada Allah agar ana jadi orang yang berjaya di dunia dan di akhirat. Alamak malu plak bila cerita semua ni kat dalam blog sendiri, sebab ada kawan2 kelas aku yang baca blog ni. Segan... Tapi nak buat macam mana, aku dah anggap blog ni sebagai diari kedua dalam hidup aku.

Selain dari itu, Ana harap ana selalu takut dengan azab Allah, barulah ana tak berani buat dosa. Persoalannya ana selalu begini, senyum dalam kesedihan. Selalu pura-pura senyum kat depan orang. Ana tak tau apa lagi yang belum lengkap dalam diri ana ni. Mungkin seorang hamba Allah yang bernama Kaum Adam.

Makkk...
[sedihnyeeee arrrrrrrrhhhh.. tak cuke tak cuke!!]

Ana benci dengan diri sendiri, ana selalu pikirkan untuk orang lain, jarang fikirkan untuk diri sendiri. Tapi nak buat macam mana, inilah aku. Ana tengah sedih ni mak.. Tolonglah keluarkan aku dari kepompong kesedihan ni!!


Adakah aku ni seorang yang sangat2 lemah? Aku memang sangat2 mengaku. Aku seorang hamba Allah yang lemah. Aku lemah di sisi Allah. Tapi aku berharap aku tak leemah dengan godaan syaitan. Haishhh mula la tu, bila dah ada mood sedih, semua benda aku fikirkan. Mesti korang bosan baca luahan hati aku yang tak seberapa menggelikan ni hehe. Nway terima kasih kerana membaca. Saya hargainya.

Aku ada satu wish yang memang sangat pelik kat sini. Harap takde sesiapa yang rasa jelik bila membacanya. Aku harap aku cuma ada satu kerja saja di dunia ini. Aku taknak ada peperiksaan, taknak buat benda2 lain kat dunia ini. Melainkan satu perkara saja, iaitu berdamping dengan Allah saja. Bila aku ingat Allah takdelah aku stress, sedih, marah dan pelbagai jenis gangguan emosi datang kat aku. Perasaan tenang jer aku nak. Wahh kalau nak semua tu kat syurga!

Kalaulah aku boleh jaga aurat aku dengan baik, jaga pandangan mata aku ni, jaga segala-galanya yang Allah larang buat kat dunia ni dengan baik. Kalaulah aku boleh!! Aku nak aku nak!! Aku nak jaga sesangat okey!!

Okey stop berangan pasal benda2 pelik. Farhana teruskan dengan kehidupan anda.

-salam-

6 comments:

Tengku Puteri said...

farhana boleh! =) lupakan masalah hari ini, bangun pagi esok mulakan dengan senyum..InsyaAllah hari yang awk lalui indah...sy pernah dengar motivasi yang mcm tuh...=)

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?f0bd3c74936124e3243ed23d9f763dfe

azalia hjsalleh said...

kenapa nie yang?

Anonymous said...

Soalan : "Ustaz, kenapa ya hati perempuan ni kadang² tiba² je rasa sedih tanpa sebab. Ada orang kata syaitan yang ganggu! Ada petua tak untuk elakkan hati kita ni sedih? Kadang² bila bangun pagi rasa sedih, kadang² rasa macam rindu. Tapi tak tau rindu pada siapa?"

Jawapan dari Ustaz Azhar Idrus : "PERKARA BIASA. HATI PEREMPUAN MEMANG
HALUS, HANYA LELAKI SEJATI YANG MAMPU MENJADI PENAWAR...." (^^,)

farhana said...

tengku puteri - thnx sis! :D sya hargainya

farhana said...

azalia- enthlh lya, sya ni kdg2 sedih x tentu pasal..wanita biaserla kan huhu

farhana said...

anonymouse - sya suka jwpn awk!