September 24, 2011

Jamuan Raya yang tak bape best!

Hai geng! Hari ni aku pergi majlis hari raya untuk kolej. Pergi pukul 10 lebih, tapi start pukul 1 lebih. Gampang kan? Tapi bersesuaian dengan tajuk di atas, Jamuan Hari Raya di Kolej yang tak bape best, mari kite bercakap pasal itu.

Sebab apa aku kata tak best? Sebab budak2 kelas aku tak buat persembahan langsung. Kawan2 saya yang dah practice untuk jamuan raya semua tak buat melainkan persembahan budak2 India. Naseb baik budak2 India dari group 3 ada present time tu. Penat2 berlatih menyanyi untuk majlis raya tiba2 tak dijemput untuk menyanyi.

Apa citer? Budak2 group 4 yang manage majlis raya kali ni tak ingat ke yang senior diorang dah penat2 berlatih tiba2 tak jadi present. Apa celup?!

Tapi is okey, majlis still okey dan tersusun walaupun terpaksa menunggu 1 jam untuk tetamu VVIP kita yer..... Saya tak marah, saya suka. Saya faham tetamu VVIP kita ada kerja spenting yang nak dibuat. Lagi penting daripada majlis ita kan?Is okey, tak marah. I'm understood. Aku cuma luahkan apa yang aku rasa betol. Kalau salah aku minta maaf bebanyak. Kesian ain and de gang, nak nyanyi untuk majlis penting tapi tak jadi nyanyi. Iskh! It's unfair okey!

Naseb baik aku makan tambah 2 kali, bolehla dimaafkan. Naseb makanan sedap sikit. Hehehe. Anyway, takmo la mara2 lagi, cuma aku nak luahkan apa jer yang patut di sini. Eh aku tak sangka aku dah jadi senior kat KPJIC sekarang ni. What!? I've become a senior right now? Tak sangka kan, sekejap jer masa berlalu. Lagi 9 bulan jer aku nak abes belajar.

Dulu masa mula2 masuk kolej ni, takut2 jer sebab senior2 semua macam seram. Sekarang ni senior2 aku, group 1 dan group 2 sedang sibuk dengan management dan test untuk LJM(Lembaga Jururawat Malaysia). Dan sekarang aku sedang busy dengan semester 5.

Tapela majlis dah berlalu, tak guna ingat semula. Fikir balik rumah tido jer lagi sedap..

fierce face with kebaya panjang. garang ke? uh seramnyee..

Bubai

2 comments:

azalia hjsalleh said...

beselah tu yang. event kdg2 ada kelemahannya
pe pun kita try enjoy

farhana said...

hmmm taperla =)