June 26, 2011

Tak suka make up tebal2!! Sebab apa?

Ahlan wasahlan ya habibi ya maulana,
(pss nk ceciter skit jer kali ni)

Sebenarnya saya 110% tak suka make up tebal2 sebab nanti takut takde seri time nak kahwin. Wahhhh!! Tiba2 jer mengeluarkn statement ayat macam ni kan.. Sebab inilah diri saya. Saya suka cakap pasal diri saya jer dalam belog ini, saya tak suka cakap pasal orang lain. Hehehehe(senyum kambing). Sebab kalau saya cakap pasal orang lain kat sini, takut nanti dia bangga plak.

Bagi saya, cara pemakaian make up yang saya guna adalah pencuci muka, toner jenama AIKEN, cream fair & lovely (warna hijau- antimark), dan bedak powder. Dan bila saya pakai blusher, saya takkan pakai eyeliner. Sebaliknya bila saya pakai eyeliner plak saya takkan pakai blusher. Macam gitula. Haha.. Sebab entahla.. Saya akan pakai salah satu diantara blusher atau eyeliner. Nanti nampak cantik sangat kalau pakai kedua-duanya sekali gus. Saya suka yang simple2 jer.

Tak caya? Inilah saya.. Buat masa ni, saya guna cara macam tu jer kot. Tak tau la kalau masa keje macam mana plak cara saya make up nanti. Hehe.. Tapi yang penting, toner AIKEN wajib dipakai setiap hari untuk mengelak jerawat timbul! =)

tapi lagi simple kalau pakai purdah tak payah pakai make up pun tapeee..

6 comments:

Nasuha Mansor said...

yup ! skong ! tak suke make up gak . heheh .

just ska pake eyeliner+mascara+blusher+lip gloss . basic suda . tp kdg2 x make up lgsg . kuar cam tuh ja . :)

farhana said...

i like it! =)

Sesopie said...

Sofie suke make up! Tapi kdg2 malas nak make up.hahahha

farhana said...

haha smer la kitew.. ;)

najihahfara said...

nice..
btw kalau nak cari pashmina,shawl & inner harga murah2 jolah ke sini

http://shawlnajihah.blogspot.com

farhana said...

sempt promote =P huhu