May 6, 2011

Izinkan hambamu berbicara

Ya Allah Ya Tuhanku kau jadikanlah aku sebagai seorang yang solehah dan pencinta kepada Al-quran. Jauhkanlah aku dari kemaksiatan dan kesusahan tika aku hidup di dunia ini. Aku tau hidup di dunia ini banyak godaan dan ujian dariMu Ya Allah. Tiada sekutu bagimu. MasyaAllah..

Terkeluar kata-kata ini selepas aku melihat rancangan Tanyalah Ustazah - "Pencinta Al-Quran". Iyer aku tau manusia mudah lupa bila dah leka dengan keseronokan hidup di dunia ni. Tapi bila dah hidup susah baru nak ingat Tuhan. Ni antara salah satu sikap segelintir manusia yang aku dapat perhatikan.

Tapi bila aku terdengar ceramah dari Ustazah tersebut, hati aku jadi sayu, lemah dan tertunduk dengan apa yang dikatanya. Aku nak jadi pencinta Al-Quran seumur hidup..InsyaAllah2..Boleh ke? Lalu aku melihat Al-Quran di atas rak buku yang di susun rapi. Tiba-tiba aku menangis.. "Kenapa kau menangis Nurfarhanah?" Mungkin sebab aku dah lama tak membaca Al-Quran. Astargfirullahhalazim.. Apa yang aku dah buat ni! Mungkin aku terlalu sibuk dengan hal duniawi..

Maafkan aku Ya Allah..

=((

Alhamdulillah, solat sentiasa diingati. Walaupun aku tahu tak semua solat yang aku lakukan ini diterima olehmu Ya Allah. Aku tahu! Iyer... Walaupun kita solat tiap waktu, awal waktu, tapi tak semestinya solat yang kita buat ni kadang2 akan diterima oleh Allah S.W.T. MasyaAllah.. =(( Kerana solat kita tak sempurna. Hmmm

Al-Quran adalah Kalam Allah.. Petunjuk Allah. Ruginya kalau tidak membaca Al-Quran hidup didunia ini. Rugi rugi rugi.. Hadiah paling bermakna dalam hidup ini bagiku, sekiranya ada seseorang hamba memberikan ku hadiah Al-Quran. Mudah-mudahan keinsafan ini berpanjangan sampai ke akhirat. Dengan izin Tuhan. Amin.


1 comment:

cimon said...

ingin ambik kesempatan mengucapkan selamat hari ibu pd sume ibu2 d dunia - moga sentiasa mendapat keredhaan & rahmat drpd Allah (^v^)

p/s: sempat blanje mak makan d Nandos td...alhamdulillah (^_~)