March 1, 2011

Di sebalik suratan takdir

Aku nak tanya, kenapa kau rasa diri kau hebat.. sebab kau rasa kau lagi berpengalaman dari orang2 lain kan? Kau rasa kau dah banyak ilmu pengetahuan yg kau dapat selama kau hidup kat dunia ni. Aku selalu jumpa orang2 macam ni. Berlagaknyee. Sabar yerr.. Kenapa kita selalu jatuh cinta dengan orang yang salah dulu? Guna janji2 manis tapi tak gak tepati janji. Sebab kita nak cari pengalaman dulu dalam percintaan barulah kita boleh mencari pasangan yang sebenar-benarnya sesuai dengan kita.

Kenapa hati kita selalu tersentuh bila melihat orang lain susah? Lagi-lagi tak sampai hati bila melihat dia menangis. Sebab kita patut bersyukur kerana kita mempunyai jiwa yang penyayang dan sensitif terhadap orang2 disekeliling kita. Tak semua orang ada hati sensitif dan hati lembut. Aku mudah mengalirkan air mata, tapi janganlah engkau cuba menjatuhkan aku selalu. Aku juga punya kelemahan, tapi aku tak suka menunjukkan kelemahanku. Tetapi kita seharusnya merasa bersyukur dengan orang yg cuba menjatuhkan kita, kerana dia orang yang memperhebatkan kemampuanku.

Aku bersyukur pada orang yang menyiksaku, kerana dia yang menguji ketabahan dan kesabaranku. Kenapa kita mudah merasa marah di waktu2 petang? Ehehe mungkin dah nak datang haid kott waktu tu. Tuhan maha adil.. dan maha mengetahui.. Sekiranya kita tabah dan bersyukur selalu, insyaAllah hidup kita akan dilindungi oleh Allah s.w.t. Jadilah orang baik.. cuba ubah diri ke jalan Allah.. Tapi masalahnya! Bila aku nak jadi orang baik, semua orang kata aku ni berlagak alim! Hmmmmm Ada aku kesah!!?? Ini diri aku bukan diri kau.... Kau apa tau pasal aku.. Suka sangka buruk pasal hal orang lain. Kau tak rasa ker kau tu berdosa bila kau dah sangak buruk pasal orang lain!!

Wah kadang2 aku nak marah pun tak boleh juga sebab nanti kene saman kang. Takpela jadi diri sendiri lagi bagus.. Dari dengar cakap2 buruk orang lain. Be your self okey dear..

4 comments:

arase said...

kayuh pelan2..
biar pelahan jgn smpai benti di tgh jalan:P

cimon said...

jd transformers best...boleyy tukar2 bentuk bila2 masa jek!

hehehe (^v^)

mOhd irWAn said...

jangan lupa siapkan apa yang patut sebelum datang (KEPALA)

farhana said...

=)