October 2, 2010

Saya dan sereh [Jawa spelling]

Salam and hai,

Entry kali ni cuma nak membalas pertanyaan dari kawan FB saya saja. Dia tanya apakah rahsia muka saya berseri-seri? Ya Allah janganla tanya soalan yang boleh menimbulkan perasaan perasan dan syak wasangka ni. Ecehh berseri ker... jangan ar buat muka saya merah padam. [Nak ketawa bila kata muka aku berseri-seri]. Berseri-seri tu gambar lama, sekarang dah tak berseri sangat. Muka ada satu tompok itam kat hidung. Itu dinamakan jerawat manis dan kenangan saya sampai bila2. Haha..

Nak berkongsi juga, produk apa yang saya gunakan untuk elak timbul jerawat ni? Nah ini dia sabun sirih.. Disarankan olek mak saya sendiri. Boleh la, kesan dia sangat baik. Kalau nak tau lebih lajut tentang sabun ni layari ke Sabun Handmade


Sabun ni antara fungsinya adalah untuk mengelak timbulnya jerawat dan merawat migrain atau sakit kepala. Untuk merawat migrain atau sakit kepala, gunakan sabun Sirih sebagai syampu rambut kemudian tutup kepala dengan kain atau penutup kepala dan biarkan selama 10 minit. Banyak fungsinya.. Kalau nak beli senang jer, terdapat di mana2 kedai yang menjual produk kesihatan tradisional.

Ni antara produk lain yang saya gunakan. sangat mencintai safi balqis yang mencerahkan kulit saya. Yang tengah tu sebagai sabun badan. kalau jalan jauh aku gunakan ni jer. Kecik, wangi dan murah. Ada jual kat watson. Yang kanan tu gel anti-jerawat. Baru guna tak tau ada kesan ker tak. Tapi kawan kata bagus.. Entah guna jer.. Kalau bedak compact, aku suka beli maybelline.. ngeee~
.
.
.
.
.
.
.









p/ss *aku rindu hidung lamaku tanpa blackspot wuwuwu

6 comments:

Mohamad Fauzan Bin Mat Isa said...

Pakai Garnier la ana..
Insyaallah berkesan :)

Sy pkai Garnier for men.ok la jgk effectnya

SYAFIQAH said...

ok first time dgr :)

EykaHamasuba said...

waahh nak try la. hek hek :P

farhana said...

fauzan - garnier? xnkla xde kesan, da cbe da huhu

farhana said...

syafiqah - ukeys ;)

farhana said...

eyka - cbe2 la yer syg