April 30, 2010

Cerita Kedai Kopi

Salam and gud night to everyone. Ok stopla ayat skema ni aha.. Actually skang ni aku tengah practical kat Hospital Pakat Johor. Straight to the point, hospital ni beso gyler. Dari Puteri ke Johor memang jauh beza dan agak penatla kaki aku nak mencari klinik doktor. Boleh dikatakan semua klinik dah aku pergi, eventually klinik yang terakhir itulah baru aku jumpa klinik Doktor Veloo. Hoho aku rasa nak tercabut kuku kakiku ini.

Umpama dari kandang yang kecik nak pergi ke kandang yang besar! Haha tapi lama kelamaan dah biaser kot. Tapi yang penting pas balik kerja, "I know u want me, U know I want you(pillow), I know u want me..". Bila dah masuk semester 2 ni, memang agak susah subjeknya.. kaitan dengan Cardiac ngan Respiratory jer aku blajar. Yang penting, untuk study case aku nak amik respiratory system! Tolong Ya Allah.. sebab respiratory system ni senang sikit daripada hal bab2 jantung. Kalau sister tanya aku macam2 kang nyaya tak dapat jawap. InsyaALLAH boleh buat untuk study case ni. Takut sehh, bila da perform kat depan lecturer ngan sister, trus tergamam tak dapat jawab. Menangis aku kat situ.. ;( Dah la sekarang ni aku tak dapat cari patient agi for my study case. Sedihnya, hopefully next week dapat la. Aminn..


Berkaitan dengan cerita kedai kopi, biaserla hal2 pasal kawan2 aku berebut nak amek procedure kat hospital. Ada yang kutuk pasal si A pasal si B pasal sI C sebab "asal kat staff nurse tu ashik bagi kau, tapi tak bagi kat aku pon.."
"La kau ni aku ingat kau tak nak tadi."
"Yerla kau kan laki senangla nak dapat..".
Huhu peningla aku.. janji diorang tak kutuk aku suda. Aku sebenarnya tak suka jadi tamak sangat, sampai semua procedure aku nak kaut.. Kalau kawan aku tak dapat apa2, dia pernah buat sekali jer, kesian la juga, bagila la kat dia.

Jangan tamak sangat, sampai nak cepat2 habiskan buku contact hour. Jangan risau,.. kan banyak masa ni, korang ni janganlah berebut rebut sampai bergaduh.. Aku sedih la tengok kawan2 aku macam ni. Haishh.. nak buat macam mana setiap kali posting memang camni..Melainkan sister yang uruskan, mesti takde orang bergaduh punyalah..Aku setakat ni alhamdulillah tak de orang kutuk pasal aku. Aku memang tak suka weyh orang mengata aku kat belakang! Fuhhh memang nak kene penampar..


Sekarang ni aku dapat tahu, kat hospital aku memang dah ada orang yang dead pasal HINI. Aku kene berjaga-jaga pas ni. Sentiasa basuh tangan! Pakai mask dimana jua anda berada terutama kat area HINI. Aku dapat tahu, kalau HINI kan symptom2 nya kan termasukla batuk, selesema, demam dan sakit2 sendi kan.. Kali ni da jumpa gejala baru plak, kalau demam jer, dah dikira positive HINI. Memang mengejutkanla juga kan. Kalau rasa2 macam demam dah lama sangat tu, trusla buat pemeriksaan kat klinik2 yang berdekatan yer. Lebih dari 3 hari tak boleh ok! Takut korang plak kene jangkit. Kalau batuk ker selesema ker.. jaga2 k


mak cik cleaner tak pasan aku amek gambar dia.. ahaks!

*pesanan khas daripada fa.fa.[farhana fadillah]

6 comments:

joegrimjow said...

sejuk je hari peskit tgok

Sesopie said...

Haish bahaya H1N1.. tekey dear

Cik Akma said...

fanaa, so cute okay dearr <3

farhana said...

joe - =0 hoho
sophie - huhu ok dear
akma - thnx sis :)

ღKekunangpelangiღ said...

Seronok dapat bergaul dengan pelbagai ragam. ^^

farhana said...

ouh mcm syala