Showing posts with label dunia sekolah. Show all posts
Showing posts with label dunia sekolah. Show all posts

May 29, 2009

Subjek dah lain da, x mcm f5

Hari ni aku blaja Kimia kat kelas Pra U/1 sAINS 2. Kimia masa pertama untuk sesi pembelajaran. Tapi kenapa masih ada lagi formula Fizik ni dalam kelas!! dah la aku tak suka Fizik! aduh apa lagi, naik rungsing juga la time nak blaja tu.. =.=

Dalton Laws la Boltzman la.. nasib baik tak blaja bogeeyman la.. haha kenapa la aku ni malas btol nak baca pasal formula Fizik..

Ada penah suatu hari tu aku blaja kat kelas, Cikgu Khoo masuk kelas dan ajarlah kiteorang.. pastu die terangkan bab structural formula.

Tiba2 sedap2 tengah blaja, dengar cikgu bagi penerangan kat depan

"Weyh Safirah, ni subjek Kimia ker Bio?"
"Bio la kau ni. Apa la.."

"OOOOooo.." ku mengangguk kepala tanda tahu. memang pening la sikit, sebab aku ingat cikgu tu ajar Kimia, rupanya ajar Bio..huahua. Sengal.. tula pasal Biology form5 ngan form6 ni jauh beza..

Nak tergelak kawan aku, sebab aku sendiri pon blur, dan x tahu aku tengah belajar apa sekarang ni! Aku ni bukannya jenis blur, cuma akan blur bila kompius ker oke.. ;) haha

So next time, aku akan berhati-hati bila nak belajar Biology. Sebab aku dah tahu da cikgu tu akan ajar ape! Sebab aku da kenal cikgu tu la..hoho

Ohh tidak..kenapa Kimia ni dah jadi Fizik, Bio plak da jadi Kimia? wah pusing kepala aku..



Eh Farhana..takmo pusing takmo pusing..

PERKATAAN yang aku suka masa kelas Bio adalah..SUMMARY!
Sebab summary adalah perkataan yang wajib didengar oleh kelasku..
Bukan cikgu aku yang cakap, tapi komputer LCD yang cakap..
Haha..
Cikgu aku sedap ar..masuk kelas jer lending2 sikit, x payah bagi penerangan banyak2..sebab komputer tu yang bagi penerangan kat kiteorang..dah jadi cikgu kiteorang plak..


Tapi bila dipikir-pikirkan balik, aku ingat pas belajar Kimia ni kat form6 dah takde da sentuh pasal bab fizik..sebab aku bukan kelas fizik!! haha nak nangis jugak.. sebab formula fizik masih ada lagi kat sini. FIZIK!! Rasa mcm nak bunuh jew pencipta Fizik ni. Siapa yg cipta fizik ni sampai susah sangat huh? Sampai kepala aku jadi berserabut dibuatnya..hehe gurau jer..Buat ape nak bunuh, da pergi ke rahmatullah pon..sorry taw =) Moga2 dia dimasukkn kedlm syurga yang indah dan hidup dengan tenang dekat dunia lain..sebab jasa2nya yang banyak dlm bidang fizik. amin..


sesekali release kan tension tengok iklan korea

Ohh I Love Kim Tae Hee..

she's so pretty..


LG Ice -Cream



LG Cyon "Disco Phone"

LG Banana Phone



banana henfon plak.. pas ni apa plak? Durian? Rambutan? Huh! Letakla strawberry..kan sedap uh..haha. Tapi bukannya bole makan pon